Blindedarmontsteking

Geplaatst: 8 augustus 2009 in Hardlopen

Zo ben je op vrijdagmiddag nog in volle inspanning voor een lekkere 15km hardlooptraining, zo word je zaterdagavond de operatiekamer binnengereden. Vrijdagavond begon de buikpijn, zaterdagochtend zat ik op de huisartsenpost, zaterdagmiddag op de eerste hulp van het CWZ Ziekenhuis (waar de Mexicaanse griep al een dusdanige introductie had gemaakt dat alle patienten en begeleiders mondkapjes moesten dragen in de wachtkamer, en met een oorthermometer werden gecontroleerd voordat ze verder het ziekenhuis in mochten), om vijf uur werd ik opgenomen op de afdeling longziekten (omdat ergens anders geen plaats meer was, geen pretje om op zo’n afdeling te moeten liggen met “maar” een blindedarmontsteking), en om half acht was ik al aan de beurt. Het leek allemaal op een slechte aflevering van één of andere nog slechtere ziekenhuisserie, met dat verschil dat ikke de hoofdrol speelde..

Dat alles is nu inmiddels een week geleden. Het herstel gaat traag maar gestadig. De afgelopen dagen met het warme benauwde weer waren niet fijn, omdat ik daar zelfs onder normale omstandigheden al slecht tegen kan. Inmiddels weer m’n eerste voorzichtige stapjes buiten gewaagd, maar ik heb nog weinig energie. Twee weken om een beetje hersteld te zijn schijnt normaal, dus ik laat het maar gewoon over me heen komen.

Het zal mij benieuwen wanneer de cirkel rond is, en m’n volgende 15km hardlooptraining op het programma zal staan. Iets zegt me dat dat zeker nog wel een maand of meer zal gaan duren. De geplande wedstrijden voor de komende tijd moet ik maar even vergeten. Eerst maar zien dat ik voldoende herstel om m’n normale leven te kunnen hervatten.

Het gaat steeds beter, maar ik moet het rustig aan doen, en laat dat nou net niet mijn sterkste eigenschap zijn🙂.

Geef een reactie

