De cirkel is rond

Geplaatst: 27 september 2009 in Hardlopen

In mijn blog van 8 augustus schreef ik hoe ik op de eerste dag van die maand werd geopereerd aan een acute blindedarmontsteking nadat ik een dag ervoor, op vrijdag 31 juli, nog een lekkere 15km hardlooptraining had afgewerkt. Nog volop herstellende van de naweeën van de operatie mijmerde ik toen over de dag dat de cirkel rond zou zijn, en ik mijn volgende 15km zou lopen.

Dat was dus vandaag, precies 58 dagen na die laatste training. Nadat ik anderhalve week geleden al weer voorzichtig had gesnuffeld aan het wedstrijdlopen met een 7km op een woensdagavond in Nijmegen, was het dan eindelijk tijd voor de echte rentree: De Posbankloop in Velp, oftewel 15km over vier loodzware klimmetjes, en dat ook nog eens bij een felle zon en een onaangename temperatuur (hetgeen jullie waarschijnlijk absoluut niet met me eens zullen zijn) van ruim 20 graden. Dat ik pas weer een paar weken aan het trainen ben na een maand bijna letterlijk compleet stil te hebben gezeten was te merken: ik eindigde iets meer dan vier minuten boven mijn toptijd van vorig jaar, toen toegegeven, mijn conditie top en de vorm van de dag super was.


Hoogteprofiel kaartje van de Posbankloop (15km)

Maar soms is meedoen echt belangrijker dan winnen. Dus met die Oympische gedachte in het achterhoofd, en een solide race zonder lichamelijke klachten onderweg, kan ik meer dan tevreden terugkijken op een geslaagde rentree. En als ik straks weer eens door Donker Afrika hobbel, hoef ik me in ieder geval geen zorgen meer te maken over het plotseling ontstoken raken van mijn blindedarm (of technisch gezien de appendicitis, het uiteinde van de blindedarm), als er in de wijde omtrek enkel medicijnmannen zijn om je van je kwalen af te helpen.

Geef een reactie

