Tilburg Ten Miles 2010

Geplaatst: 6 september 2010 in Hardlopen

Gistermiddag na een door griep noodgedwongen korte voorbereiding van slechts twee weken de eerste hardloopwedstrijd van het naseizoen gelopen: de Tilburg Ten Miles. In 2008 had ik in Tilburg al de 10 kilometer gelopen, dit jaar dan voor het eerst de hoofdafstand over 10 Engelse mijlen, oftwel 16 kilometer en 93 meter.

Door hierboven genoemde omstandigheden en het vrij warme weer had ik slecht twee doelstellingen: genieten, en het PR van 1:22:13 gelopen tijdens mijn eerste 10 mijl in Deventer dit voorjaar verbeteren. Dat laatste lukte ternauwernood. De 1:21:55 is weliswaar een nieuwe persoonlijke toptijd, maar gezien mijn PR van 1:13:49 op de 15 kilometer nog niet echt indrukwekkend. Ik en mijn GPS-horloge hebben wel wat twijfels over de juistheid van de afstand. Nog nooit was de afwijking tussen mijn meting en de officiële afstand zo groot, namelijk 111 meter. Een e-mail naar de organisatie biedt hopelijk uitkomst. Het eerste lukte echter met overgave: door het mooie weer stond er een zee van mensen langs het parcours, en doordat de organisatie de voornamen op de startnummers had laten drukken kon het zomaar  gebeuren dat een wildvreemde langs het parcours “Hup Jasper!” riep, wat natuurlijk erg motiverend was. Na de waterpost op 14 kilometer kreeg ik een dipje, en kwam niet meer echt goed terug in het ritme, maar op wilskracht wist ik de laatste twee kilometer nog aardig goed uit te lopen..

Voor al mijn hardloopresultaten zie http://www.looptijden.nl/lopers/pupske.

Geef een reactie

